1. When Bulldozer כשדחפור
2. Blotted Out Hooligans חוליגנים מחוקים
3. Maminka מאמינקה
4. Hebron - Gola-Goola חברון - גולה-גלה
5. Stone אבן
6. Lady of Kinnereth הגברת מכנרת
7. Star כוכב
1997 - ORIEL 31, Newtown Wales, Feb.15 FIT TO STAND THE GAZE OF MILLIONS
room installation
Curators: Elaine Marshall, Michael Nixon
1997 - U.W.I.C Howard Gardens Gallery, Cardiff, Ap. FIT TO STAND THE GAZE OF MILLIONS, version 2 room installation
Curator: Walt Warrilow.
1997 - ORIEL 31, Newtown Wales, Feb.15 FIT TO STAND THE GAZE OF MILLIONS
room installation
Curators: Elaine Marshall, Michael Nixon
1997 - U.W.I.C Howard Gardens Gallery, Cardiff, Ap. FIT TO STAND THE GAZE OF MILLIONS, version 2 room installation
Curator: Walt Warrilow.
1997 - ORIEL 31, Newtown Wales, Feb.15 FIT TO STAND THE GAZE OF MILLIONS
room installation
Curators: Elaine Marshall, Michael Nixon
1997 - U.W.I.C Howard Gardens Gallery, Cardiff, Ap. FIT TO STAND THE GAZE OF MILLIONS, version 2 room installation
Curator: Walt Warrilow.
1997 - ORIEL 31, Newtown Wales, Feb.15 FIT TO STAND THE GAZE OF MILLIONS
room installation
Curators: Elaine Marshall, Michael Nixon
1997 - U.W.I.C Howard Gardens Gallery, Cardiff, Ap. FIT TO STAND THE GAZE OF MILLIONS, version 2 room installation
Curator: Walt Warrilow.
1997 - ORIEL 31, Newtown Wales, Feb.15 FIT TO STAND THE GAZE OF MILLIONS
room installation
Curators: Elaine Marshall, Michael Nixon
1997 - U.W.I.C Howard Gardens Gallery, Cardiff, Ap. FIT TO STAND THE GAZE OF MILLIONS, version 2 room installation
Curator: Walt Warrilow.
1997 - ORIEL 31, Newtown Wales, Feb.15 FIT TO STAND THE GAZE OF MILLIONS
room installation
Curators: Elaine Marshall, Michael Nixon
1997 - U.W.I.C Howard Gardens Gallery, Cardiff, Ap. FIT TO STAND THE GAZE OF MILLIONS, version 2 room installation
Curator: Walt Warrilow.
Perhaps it is no coincidence that the horse's tail is also used for making paintbrushes Avi Lubin, October 2017
Imagination is the pilgrim on the earth and its home is in heaven: Tamar Getter's Grotesques by H.S.L.R. 2001
Caught Between Utopias Getter on architect Bickels, The Museum of Art, EIN HAROD 1998
Tamar Getter
La Belle Captive 2002
Pe'er: Hamidrasha Gallery, (State Art Teachers Training College) Tel Aviv
A sniped drawing (pigment-powder applied with a mason's plummet) on wall, measurements: 3x8 m
Wall work as part of a two-person exhibition with Yoav Efrati
curator: Doron Rabina
Assistant: Erez Israel
Photographs: Irit Tamari, Orly Sever
The theological notion La belle Captive pertains to the legitimization of pagan imagery within the monotheist, Jewish as well as Christian, doctrine banning all forms of magic, witchcraft, and the use of icons. According to the homiletic interpretation of the Scriptures, 'if she is pretty, she may be taken captive.'
The wall piece La Belle Captive uses a small drawing by A., a 9-year old girl from Bethlehem, describing her daily horrors under the Occupation. It shows a nurse with a Red Cross on her headband. Her eyes are conspicuously big, and she stands behind a twisted thicket of barbed wire. The drawing was printed in the Israeli press during the second Intifada (Palestinian Upraising) in a poster of PHR (Physicians for Human Rights), in collaboration with UPMRC (Japan International Volunteers Center).
Sniped drawing allows only straight lines. The girl's drawing was projected on the wall and remade, twice, "straightened" by pulling a cord dipped in pigment powder against the wall. A set of Star of David shapes bent in a circle was sniped by the same technique atop these drawings. Numerous layers of colorful grid, in growing density, were sniped on top of these.
השבויה היפה מן הגויים 2002
רישום צלוף על קיר, אבקת-פיגמנט, באמצעות אנך-בנאים. מידות: 300X800 ס"מ, לערך
'פאר', הגלריה של המדרשה למורים לאמנות, תל-אביב, במסגרת תערוכה זוגית עם יואב אפרתי
אוצר: דורון רבינא
אסיסטנט: ארז ישראלי
צילום: עירית תמרי, אורלי סבר
המושג התיאולוגי השבויה היפה מן הגויים מתייחס אל שאלת היתר מונותאיסטי יהודי כמו גם נוצרי להשתמש בדימויים פאגניים במסגרת דתית האוסרת שימוש בצלמיות, מאגיה וכישוף. אם היא יפה, אומר הדרש, מותר לקחת אותה בשבי.
ציור הקיר 'השבויה היפה מן הגויים' עושה שימוש ברישום קטן של א., ילדה בת תשע מבית-לחם המתאר את פחדיה מן הכיבוש. רשומה בו אחות רחמנייה שהצלב האדום מסומן על שביסה. עיניה גדולות במיוחד והיא עומדת מאחורי סבך עקום ומפותל של חוטי תיל. הרישום התפרסם בעיתונות במהלך האינתיפאדה השנייה כפוסטר של רופאים למען זכויות אדם בשיתוף עם המרכז היפני להתנדבות בינלאומית.
רישום בצליפה מאפשר קווים ישרים בלבד. רישום הילדה הוקרן על הקיר ונבנה מחדש, פעמיים, 'מיושר', בצליפת חוט טבול באבקת-פיגמנט. על גבי הרישומים, באותה טכניקה, נצלפה מערכת של צורות מגן דויד מוטות בסיבוב. על גביהן נצלפו שכבות רבות של גריד צבעוני בצפיפות הולכת וגדלה.