1. When Bulldozer כשדחפור
2. Blotted Out Hooligans חוליגנים מחוקים
3. Maminka מאמינקה
4. Hebron - Gola-Goola חברון - גולה-גלה
5. Stone אבן
6. Lady of Kinnereth הגברת מכנרת
7. Star כוכב
1997 - ORIEL 31, Newtown Wales, Feb.15 FIT TO STAND THE GAZE OF MILLIONS
room installation
Curators: Elaine Marshall, Michael Nixon
1997 - U.W.I.C Howard Gardens Gallery, Cardiff, Ap. FIT TO STAND THE GAZE OF MILLIONS, version 2 room installation
Curator: Walt Warrilow.
1997 - ORIEL 31, Newtown Wales, Feb.15 FIT TO STAND THE GAZE OF MILLIONS
room installation
Curators: Elaine Marshall, Michael Nixon
1997 - U.W.I.C Howard Gardens Gallery, Cardiff, Ap. FIT TO STAND THE GAZE OF MILLIONS, version 2 room installation
Curator: Walt Warrilow.
1997 - ORIEL 31, Newtown Wales, Feb.15 FIT TO STAND THE GAZE OF MILLIONS
room installation
Curators: Elaine Marshall, Michael Nixon
1997 - U.W.I.C Howard Gardens Gallery, Cardiff, Ap. FIT TO STAND THE GAZE OF MILLIONS, version 2 room installation
Curator: Walt Warrilow.
1997 - ORIEL 31, Newtown Wales, Feb.15 FIT TO STAND THE GAZE OF MILLIONS
room installation
Curators: Elaine Marshall, Michael Nixon
1997 - U.W.I.C Howard Gardens Gallery, Cardiff, Ap. FIT TO STAND THE GAZE OF MILLIONS, version 2 room installation
Curator: Walt Warrilow.
1997 - ORIEL 31, Newtown Wales, Feb.15 FIT TO STAND THE GAZE OF MILLIONS
room installation
Curators: Elaine Marshall, Michael Nixon
1997 - U.W.I.C Howard Gardens Gallery, Cardiff, Ap. FIT TO STAND THE GAZE OF MILLIONS, version 2 room installation
Curator: Walt Warrilow.
1997 - ORIEL 31, Newtown Wales, Feb.15 FIT TO STAND THE GAZE OF MILLIONS
room installation
Curators: Elaine Marshall, Michael Nixon
1997 - U.W.I.C Howard Gardens Gallery, Cardiff, Ap. FIT TO STAND THE GAZE OF MILLIONS, version 2 room installation
Curator: Walt Warrilow.
Perhaps it is no coincidence that the horse's tail is also used for making paintbrushes Avi Lubin, October 2017
Imagination is the pilgrim on the earth and its home is in heaven: Tamar Getter's Grotesques by H.S.L.R. 2001
Caught Between Utopias Getter on architect Bickels, The Museum of Art, EIN HAROD 1998
Tamar Getter
ZEL AVOT (Thickest Shadow)
STUDIOBANK 1st. Exhibition Ben Yehuda 71, Tel Aviv August 2019
(within-group exhibition together with Ido Barel, Nimrod Carmi, and Nadia Perlov)
Curator: Hadas Keydar
work on two walls:
1. bank north vitrine: solid marker
2. bank entrance marble wall: damar, oil, metal powder, putty, charcoal
עבודה על שני קירות:
1. ויטרינה צפונית של הבנק: סוליד מרקר
2. קיר שיש בכניסה לבנק: דאמאר, שמן, אבקת מתכת, שפכטל ופחם
סטודיו בנק תערוכה ראשונה בן-יהודה 71, תל אביב אוגוסט 2019
(בתערוכה קבוצתית עם עידו בראל, נמרוד כרמי ונדיה פרלוב)
אוצרת: הדס קיידר
צל עבות
אוֹגוּסְט 2019, לִקְרַאת אִשְׁפּוּז
וְלִפְנֵי בְּחִירוֹת חָלַמְתִּי שֶׁאֲנַחְנוּ
נִצָּבִים עַל מִישׁוֹר חָמְרָה אֲדֻמָּה,
חֲרוּשָׁה, הַמִּשְׂתָּרַעַת לְעֹמֶק תְּהוֹמִי
וְאַתָּה אוֹמֵר, בּוֹר זֶה לֹא. לוּ זֶה
הָיָה בּוֹר, אָמַרְתִּי, מַה יִקְרֶה לָנוּ אִם
נִצְעַד עַל שְׂפָתוֹ?
שֶׁפֹּה נִפֹּל?! אַתָּה שׁוֹאֵל בְּחִיּוּךְ
וְסוֹגֵר: לֹא בּוֹר וְלֹא שָׂפָה, בָּרוּר
שֶׁפֹּה אָנוּ עוֹמְדִים יְשָׁרִים עַל מִישׁוֹר
יָשָׁר. נִפְעַר רֹשֶׁם עָצוּם שֶׁל הַשָּׁמַיִם
מֵעַל וְאַתָּה אוֹמֵר, תִּרְאִי כַּמָּה
מְלֻבָּנִים הַשָּׁמַיִם!
וּמִמִּי שֶׁהֵם כָּל צִיּוּרֵי הַשָּׁמַיִם יִבֹּל
רִאשׁוֹן הָרָם וְהַמֻכְתָּר שֶׁהוּא שָׁם,
הִצְבַּעְתִּי לְשָׁם, וְעַד שֶׁרָאִיתָ כְּבָר פָּג
הַכֶּתֶר וְהוּא אֵינוֹ אֶלָּא עָנָן רָגִיל,
קוֹלָב מַיִם.
סֻלַּק גַּם הַקּוֹלָב בַּחֲלוֹם שֶׁחָוַר
וְהִלְבִּין עוֹד, בָּאוֹר הַזֶּה הַמִּישׁוֹר
מַאֲדִּים מְאֹד, אַתָּה מְצַיֵּן, וְהַשָּׁמַיִם
- לָבָן תָּם; טִיטַנְיוּם אָטוּם.
אֲבָל לָבָן זֶה הוּא לָבָן רוּטִיל, אֲנִי
חוֹשֶׁבֶת בַּחֲלוֹם, כְּמוֹ הַשְׁחוֹרְדִינִי,
זוֹהֵר וְדוֹקְרָנִי בְּסִיטוֹנוֹת, לָבָן עַד
בְּלִי יָרֵחַ.
וְהָאָדֹם? הָאָדֹם נָטוּשׁ לְעוֹלָמִים נָע
וְנָד כְּקַיִן, עֵישָׁיו, יִשְׁמָעֵאל וּשְׁאָר
הַפְּלִיטִים.
מֻלָכִים עַל פְּנֵי אֲדָמָה חֲרוּשָׁה
כְּצִלְלֵי שְׁוָרִים עֲרוּקִים, כָּכָה
נִשְׂרַעְנוּ פְּנִימָה אֶל עוֹמֶק מִישׁוֹר
הַחַמְּרָהּ בַּחֲלוֹם, וְשִׁינֶּיךָ כַּעֲנָנִים
בְּקִדְמָתוֹ גַּם נָמוֹגוּ בְּקוֹלָב מַיִם,
כְּשֶׁצָּחַקְתָּ בְּנִיצָּב לְצִיר אָורְכָּהּ שֶׁל
מְצוּלַת הַחַמְרָה: 'תַכְּלִי-כָּאן-
כִּ'אִלּוּ-פּה-נַ'חְנוּ הַשּׁוּעָלִים...
אַז עַכְשָׁו כְּצִלְלֵי שׁוּעָלִים חֲבֻלִים
בַּעֲרוּצִים, כָּכָה נִשְׂרַעְנוּ פְּנִימָה אֶל
אַלְסוֹף מִישׁוֹר הַחַמְּרָהּ.
וְלוּ זִנַּבְנוּ וְלוּ הָיָה זֶה כֶּרֶם, מָה הָיָה
קוֹרֶה לוּ עַל שְׂפָתוֹ הַמְּתוּקָה
הִזְהַרְנוּ צַעַד?
חַאראם, חאראם עַל הַגְּפָנִים!
מֻלָכִים עוֹד בַּחֲרִיצִים, עֵרֶב וָעֵרֶב
וּשְׁתִי וַשְׁתִּי, מַעֲמִיקִים, נִרְכָּנִים,
בּוֹהִים אֶל תּוֹךְ סְדָקִים מְדֻופָּנִים
לָבָן, גִּירִיִּים, גַּרְגִּרִיִים... זוֹהֲרִים אַסְּטֶרִית;"רִבּוֹאוֹת רְסִיסִים
בְּהִירִים"... כָּךְ מָסַר בְּיַאלִיק:
'רִבּוֹא'.
רִבּוֹא הֶחְזֵרֵי אוֹר כּוֹכָבִי מִשְׁתַּבְּצִים
לָנוּ בַּסְדָקִים בַּחֲלוֹם. הַחַמְּרָהּ בָּאָרֶץ
הַזּוֹ הִיא צִפּוּי עֶלְיוֹן דַּק מְאֹד, וְזֶה
כְּלוּם, אַתָּה אוֹמֵר, הַכֹּל שָׁטוּחַ וְדַק
כְּמוֹ דִּיקְט, וְדִיקְט זֶה פַאקְט, וְכָּאן
גַּם הַכֹּל רוּטִיל וַאֲפִלּוּ קְרֵם הֲגַנָּה
לְשִּׁזּוּף מָלֵא אַבְקַת רוּטִיל. לַחֲשֹׁב שֶׁהַמְּחַטִּים הַקְּטַנְטַנּוֹת הַלָּלוּ הֵן
שֶׁמְּגִנּוֹת עָלֵינוּ... פִּתְאֹום, בַּחֲלוֹם,
שָׁמַעְתִּי אָבוֹת יְשֻׁרוּן עַל הַהוּא, אֵיךְ
פַּעַם צִרְעָה עֲקָצָתְהוּ, וְאֵיךְ קִבֵּל
מֶדַּלְיָה בְּעַד צִרְעָתְהוּ...
וְאָז, אַי, מוּלֵנוּ, כְּמוֹת שֶׁבָּאנוּ,
כְּמוֹת שֶׁאָנוּ, בִּשְׂדֵה אוֹגוּסְט לוֹהֵט, כְּשֶׁהַצֶּלֶם בַּתֶּלֶם, שְׁנֵי שְׁוָרְשֻׁעָל
בַּחֲלוֹם זְהִירוּת תָּקוּעַ עַד בְּלִי יָרֵחַ,
אֶרֶץ מֵקֻרְדֶּמֶת, מִשְׁתַּבֶּבֶת לִרְבָבוֹת
וְאַתָּה, אֵבֶר מֵעֶבְרָהּ שֶׁל הָעִבְרִית
הַקְּדוּמָה, הַמְּבֻקָּעָהּ הַזֹּאת
אוֹמֵר לִי כָּזֹאת: דַּי, נִשְׁבַּר לִי מִכּול
הַיֹּופִי הַזֶּה, בְּבִדּוּד עֵר אוֹ וְעִם נִתּוֹחַ בְּהַרְדָּמָה זֶה כָּל הַזְּמַן אוֹתוֹ שֶׁבֶר סוּרִי-אַפְרִיקָנִי עִם נֶצַח הָרֶצַח שֶׁל
אֲנָשִׁים, חַיּוֹת, צְמָחִים וַאֲדָמָה.
לרועי רוזן,
תמי גטר , יולי 2019