1. When Bulldozer כשדחפור
2. Blotted Out Hooligans חוליגנים מחוקים
3. Maminka מאמינקה
4. Hebron - Gola-Goola חברון - גולה-גלה
5. Stone אבן
6. Lady of Kinnereth הגברת מכנרת
7. Star כוכב
1997 - ORIEL 31, Newtown Wales, Feb.15 FIT TO STAND THE GAZE OF MILLIONS
room installation
Curators: Elaine Marshall, Michael Nixon
1997 - U.W.I.C Howard Gardens Gallery, Cardiff, Ap. FIT TO STAND THE GAZE OF MILLIONS, version 2 room installation
Curator: Walt Warrilow.
1997 - ORIEL 31, Newtown Wales, Feb.15 FIT TO STAND THE GAZE OF MILLIONS
room installation
Curators: Elaine Marshall, Michael Nixon
1997 - U.W.I.C Howard Gardens Gallery, Cardiff, Ap. FIT TO STAND THE GAZE OF MILLIONS, version 2 room installation
Curator: Walt Warrilow.
1997 - ORIEL 31, Newtown Wales, Feb.15 FIT TO STAND THE GAZE OF MILLIONS
room installation
Curators: Elaine Marshall, Michael Nixon
1997 - U.W.I.C Howard Gardens Gallery, Cardiff, Ap. FIT TO STAND THE GAZE OF MILLIONS, version 2 room installation
Curator: Walt Warrilow.
1997 - ORIEL 31, Newtown Wales, Feb.15 FIT TO STAND THE GAZE OF MILLIONS
room installation
Curators: Elaine Marshall, Michael Nixon
1997 - U.W.I.C Howard Gardens Gallery, Cardiff, Ap. FIT TO STAND THE GAZE OF MILLIONS, version 2 room installation
Curator: Walt Warrilow.
1997 - ORIEL 31, Newtown Wales, Feb.15 FIT TO STAND THE GAZE OF MILLIONS
room installation
Curators: Elaine Marshall, Michael Nixon
1997 - U.W.I.C Howard Gardens Gallery, Cardiff, Ap. FIT TO STAND THE GAZE OF MILLIONS, version 2 room installation
Curator: Walt Warrilow.
1997 - ORIEL 31, Newtown Wales, Feb.15 FIT TO STAND THE GAZE OF MILLIONS
room installation
Curators: Elaine Marshall, Michael Nixon
1997 - U.W.I.C Howard Gardens Gallery, Cardiff, Ap. FIT TO STAND THE GAZE OF MILLIONS, version 2 room installation
Curator: Walt Warrilow.
Perhaps it is no coincidence that the horse's tail is also used for making paintbrushes Avi Lubin, October 2017
Imagination is the pilgrim on the earth and its home is in heaven: Tamar Getter's Grotesques by H.S.L.R. 2001
Caught Between Utopias Getter on architect Bickels, The Museum of Art, EIN HAROD 1998
Tamar Getter
1998 WIEDER DER FRANKFURTER ALPTRAUM
It is dark. I cannot see and I have to come out. There is the solid body of a headless strong giant man, limping. In order to come out, I become two docile puppies emerging from the musculature of his robust thighs, from which I climb with much effort his terrain-like back, reaching up to where my head enters into the place of the missing head. Standing on the puppies' heads, on my tiptoes, leaning on his shoulders, I look around. It is pitch dark. The entire process starts all over again. I wake up horrified.
Es ist dunkel. Ich kann nicht sehen und muss raus. Da ist der feste Körper eines kopflosen starken Riesen, der hinkt. Um herauszukommen, werde ich zu zwei fügsamen Welpen, die aus der Muskulatur seiner robusten Oberschenkel hervortreten, von denen ich mit viel Mühe seinen geländeartigen Rücken erklimme, bis dorthin, wo mein Kopf an die Stelle des fehlenden Kopfes tritt. Auf den Köpfen der Welpen stehend, auf meinen Zehenspitzen, auf seine Schultern gelehnt, schaue ich mich um. Es ist stockdunkel. Der gesamte Prozess beginnt von vorne. Ich wache entsetzt auf.
חשוך. אני לא יכולה לראות ואני חייבת לצאת. יש גוף מוצק של איש ענק חזק וחסר ראש, צולע. בכדי לצאת, אני הופכת לשני גורים נוחים המגיחים משרירי ירכיו החזקות אשר מהן אני מטפסת במאמץ רב על גבו דמוי הארץ, מגיעה עד היכן שראשי נכנס למקומו של הראש החסר. עומדת על ראשי הגורים על קצות בהונותי, נשענת על כתפיו, אני מסתכלת מסביב. חשוך לחלוטין. כל התהליך מתחיל מחדש. אני מתעוררת באימה.