top of page

HELIOTROPION  2018  Mishkan, Museum of Art EIN HAROD

Installation in 2 parts

curator: Yaniv Shapira

5 paintings each H 3.30 m. X W 7.30 m.

oil-tempera, oil-chalks, dry pigment, lacquer on canvas

  HELIOTROPION PART 2  

assistant: Omri Keren

construction: Schechter

photographers: Avi Hay, Elad Sarig

videographer: Ofer Barr

הליוטרופיון (שפירושו: הפונה אל השמש) היא הצבת ציור חדשה של תמר גטר. תמונתה המרכזית היא - בהמה על הגב. אגף אחד שלה רישומים והשני ציור-רצועה שסוגר מבנה מלבני מתוחם בתוך אולם התצוגה.  במשך כשנתיים רשמה גטר את גלגול ההרפיה של סוס, על גבו, ממציאה את אופני הרישום שלה ואת תכניו בזיקה לאנליזות מצולמות שלו ומתוך תהייה על יחסה לתיאור אירוע שמשכו שניות אחדות ותוכנו עונג.  הרישומים עסוקים במהירות ביצוע גדולה, במחשבות על כוחותיו ויכולותיו של הקו הרציף, ובסגולותיה המיוחדות של חזרה סדרתית בהקשר זה.  בניגוד מנוסח אל הרישומים, חוזר ציור הרצועה של גטר אל שאלת הרצף והתנועה באמצעות פיתוח חדש של הציור הפרגמנטרי, ה'איטי' שלה, על כל ענייניו ב- 'מעצורי ציור'; אופני אילוץ גופני של הפקתו ותכניו בה במידה. ציור הרצועה מראה סדרה של דבוקות דמיוניות עשויות סוס, שולחן-כתיבה וחמנייה (כמו ברישומים, גם כאן, כולם הפוכים,'על הגב' ) מדמות מעין מחסומי ענק המרחפים על מסלול הקפה דמיוני.  

תצלום מודל ממוחשב הליוטרופיון  2.JPG

Perhaps it is no coincidence that the horse's tail is also used for making paintbrushes  

 Avi Lubin, October 2017

Comedy of Deviation: On Tamar Getter's Heliotropion Cycle 

 Prof. Susanne Leeb, October 2017

ein-harod--plan-2c.jpg

    על הבקר    דליה הרץ  

קומדיה של סטייה: על מחזור הליוטרופיון של תמר גטר 

פרופ'  סוזנה ליב  2017 

bottom of page